השכרת מקרן ועריכת מצגת ליום הולדת
top of page
  • תמונת הסופר/תEK-Studio

השכרת מקרן ועריכת מצגת ליום הולדת

עם התפתחות הטכנולוגיה הרי שהפקת מצגות לאירועים הופכת להיות קלה יותר ויותר. המידע נגיש יותר, התוכניות ידידותיות יותר והאמצעים נעשים פשוטים יותר להשגה ולביצוע. עם זאת, אין בנתונים אלו להפוך את המצגת למשהו זול, נדוש ומשעמם. אדרבא, עם השנים השתדרגו הביצועים, והמצגות לאירועים נעשות יותר ויותר איכותיות ומרשימות. אז לפני שאתם יוצאים לדרך, להלן מספר פרטים בעניין עריכת המצגת והדרך הטובה ביותר להציג אותה לקהל הצופים.


באילו תוכנות ניתן לערוך מצגת ליום הולדת?

במחשב הביתי קיימות מספר תוכנות המאפשרות להכין באמצעותן את המצגת. תוכנות אלו הינן ידידותיות למשתמש ועם קצת ריכוז והתנסות ניתן לעמוד על היכולות שלהן. בין התוכנות היותר מוכרות, נמנה את תוכנת הפאוור פוינט המהווה חלק מתוך חבילת האופיס, וכן את תוכנת המובי מייקר. תוכנות אלו מאפשרות לשלב בעריכה תמונות, קטעי וידאו, מוסיקה ואפקטים ויזואליים וקוליים שונים.

מה כדאי שתכלול המצגת ואיך עושים את זה?

מצגת אמורה לכלול תמונות וקטעי וידאו אך ניתן להסתפק גם רק בתמונות. רצוי מאוד להוסיף כיתובים בסגנון קליל, הומוריסטי ואפילו משעשע. ניתן להשתמש גם באפקטים מעניינים כמו עוות פנים, תמונות בהרצה, קטע וידאו בהילוך איטי ועוד. כמו כן, תוכנות ליצירת מצגות מאפשרות שילוב מוסיקה, ועל כן חשוב להתאים את המוסיקה. כמו כן, במידה והנכם מתקשים בהכנת המצגת בעצמכם תוכלו לפנות לסטודיו מקצועי המתמחה בהכנת מצגת תמונות.

איכות המקרן והיכן ניתן להשיג?

איכות המקרן נמדדת לפי יכולת ההארה שלהם, לפי הרזולוציה אותה הם מסוגלים לספק ולפי גודל התמונה אותה ניתן להקרין. ניתן לרכוש מקרן, אך זהו בהחלט עסק יקר. מחירו ההתחלתי של מקרן פשוט הינו כ-2500 שקלים. על פי רוב עורך המצגת אינו מתכוון לעשות שימוש קבוע במקרן, כך שהרכישה בהחלט מיותרת. מסיבה זו, הרי שהאופציה המקובלת הינה שכירת מקרן. כאן, אנו מדברים על סכום ריאלי ביותר, יום אחד של שכירות יעלה כ-150 שקלים. כאשר שוכרים מקרן, כדאי מאוד לשכור איתו גם מסך המיועד למטרה זו. כך, נוכל להבטיח תצוגה חלקה ותקינה.

התאמת סוג המקרן לאירוע

כאשר מדברים על שכירות של מקרן, הרי שאת ההתאמה המדויקת תעשה חברת ההשכרה. קיימת חשיבות רבה להתאמת המקרן, ועל כן חשוב לשכור מחברה מקצועית, אמינה וותיקה. אצל חברות ההשכרה ניתן למצוא סוגים רבים של מקרנים הנותנים מענה לצרכים שונים. זו הסיבה שחשוב לספק לחברה את כל הנתונים לגבי האירוע. פרטים כמו מיקום האירוע, השעה ומספר המוזמנים הינם נתונים חשובים ביותר המשפיעים מאוד על בחירת המקרן.

אילו הבדלים יכולים להיות בין המקרנים השונים?

קיימים מקרנים המסוגלים להקרין גם בתאורה מלאה, אך לא תמיד הם יוכלו להאיר בתאורה חלקית או בחשכה. לעומתם, קיימים מקרנים המסוגלים להאיר רק בחושך או בתאורה מעומעמת, כך שלא כל מקרן מתאים לכל מקום. כמו כן, קיים הבדל האם האור בחדר בא מאמצעי מלאכותי או מאור השמש. בחדר המואר לגמרי באור השמש, לא ניתן יהיה להשיג הקרנה איכותית של המצגת.

היכן יש למקם את המקרן?

את המקרן יש להניח במרחק המתאים מהמסך. אם אין בסיס ייעודי להנחת המקרן, ניתן להשתמש גם בשולחן יציב ואפילו בכיסא כדי למקם עליהם את המקרן. לעיתים הגובה של המקרן נכון אך זווית התצוגה אינה מדויקת, במקרים אלו ניתן להנמיך או להגביה את החלק הקדמי של המקרן באמצעות פין מתברג. אם אין פין כזה, ערמה קטנה של ספרים תעשה זאת בעבורנו.

77 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page